Uw zoekresultaten

Offerte of opdracht bevestiging?

ingevoerd door Melvin Kok on september 21, 2016
| 0

Bent u als enige in de race voor een opdracht en vraagt de klant een offerte om alles nog even zwart op wit te zetten?

Tip: Vraag een bevestiging terug en voeg uiteraard de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) toe.

Wat is doorslaggevend?

Slechts zelden is de prijs de doorslaggevende factor. De gast heeft weliswaar een budget en wil dat het liefst niet overschrijden, maar gaat vaak eerder voor een bepaalde entourage, kwaliteit en service.

Hoe zegt men ja tegen uw offerte?

Begin uw offerte niet met: “Naar aanleiding van uw aanvraag, hebben wij het genoegen………..”

Tip:  speel meteen in wat de gast belangrijk vindt en speel daar op in. Uiteraard heeft u dit in een gesprek gevraagd. Gebruik dan ook zijn woorden. Bijv. Dat de gasten niets te kort mogen komen of dat ze niet lang op hun drankje moeten wachten of dat het buffet meerder keren wordt aangevuld. Dat noemde u belangrijk in ons plezierige gesprek. Maak geen lange volzinnen.

Enkele tips / voorbeelden:

  • gebruik korte zinnen. Max 15 woorden.
  • geen vakjargon ( dresseren, menage)
  • wees specifiek en concreet. Vermijd binnenkort, zo spoedig mogelijk, wij zullen onze uiterste best doen.
  • bied alternatieven. Liefst drie. Mensen kiezen het liefst de middelste keuze.
  • UP-salling. Iets meer verkopen van het zelfde. Bied b.v. een grotere versie aan: walkingdinner a € 15,– p.p. maar ook een van € 20,– p.p.
  • cross-selling. Extra’s verkopen, zoals muziek, passend wijnarrangement, of tea party of taxiservice.
  • U kunt  de prijs kleiner laten lijken door de prijs per gast te noemen en de drank op basis van nacalculatie aan te bieden.
  • werk met prijzen per persoon.